การจัดการการท่องเที่ยวและการบริการ เป็นวิชาที่ต้องการให้ผู้เรียนได้เข้าใจถึงความสำคัญของอุตสาหกรรมท่องเที่ยว ซึ่งสามารถทำให้ผู้เรียนเข้าใจถึงหลักการของการทำงานในอุตสาหกรรมท่องเที่ยวในภาพรวม โดยมีหัวข้อในการศึกษาดังต่อไปนี้
- อาชีพและบทบาทที่เกี่ยวข้องต่ออุตสาหกรรมท่องเที่ยวและการบริการ
-เปิดมุมมองใหม่ต่อการท่องเที่ยวอย่างยั่งยืน
-หัวใจหลักต่อการทำธุรกิจด้านการท่องเที่ยวและการบริการ
-กลยุทธ์และเทคนิคการทำธุรกิจด้านการท่องเที่ยวและการบริการ
- การเข้าถึงงานบริการ
- การตลาดเพื่อการท่องเที่ยวและการบริการ
Tourism and Hospitality Management 4.0 is a subject that supports students to understand the importance of tourism industry, and be able to know the principles of tourism businesses and overall of tourism system as following topics:
-Careers and Roles Related to Tourism and Hospitality Industry
-New lenses of Sustainable tourism
-Principles of tourism and hospitality business
-Tourism and Hospitality Business Strategy and technique
-Service insight
-Marketing for tourism and Hospitality
LO1: ผู้เรียนสามารถอธิบายความแตกต่างของการทำงานในอุตสาหกรรมท่องเที่ยวและบริการ เข้าใจถึงอาชีพ และบทบาทที่เกี่ยวข้องได้อย่างชัดเจน
LO1: Students can explain the difference of career in tourism and hospitality industry
LO2 :
LO2: ผู้เรียนสามารถอธิบายความสำคัญของการท่องเที่ยวอย่างยั่งยืน และองค์ประกอบหลักที่ใช้ในการขับเคลื่อนภาครัฐ ภาคธุรกิจ และภาคประชาชนให้เดินหน้าเพื่อการพัฒนาการท่องเที่ยวอย่างยั่งยืน
LO2: Students can explain the importance of sustainable tourism and the main elements of Government, Private, Public sector driven forward sustainable tourism development.
LO3 :
LO3: ผู้เรียนสามารถอธิบายหลักการเพื่อนำไปใช้ต่อยอดการทำธุรกิจด้านการท่องเที่ยวและการบริการ
LO3: Students can explain the principles of further business development in tourism and Hospitality.
LO4 :
LO4: ผู้เรียนสามารถอธิบายกลยุทธ์การทำธุรกิจด้านการท่องเที่ยวและการบริการในยุค 4.0
LO4: Students can explain the business strategy for tourism and hospitality.
LO5 :
LO5: ผู้เรียนสามารถอธิบายหลักสำคัญในงานบริการและการสร้างประสบการณ์ที่ดีด้วยคุณภาพบริการตามกลุ่มเป้าหมาย
LO5: Students can explain the principles of service oriented and quality service experiences following target market.
LO6: ผู้เรียนสามารถอธิบายหลักการตลาดเพื่อการท่องเที่ยวและการบริการ ในยุค 4.0
LO6: Students can explain the principles of Marketing for tourism and Hospitality 4.0
ระบุกลุ่มเป้าหมายที่ชัดเจนระบุกลุ่มเป้าหมายหลัก ผู้ที่สนใจประกอบอาชีพด้านการท่องเที่ยวและการโรงแรม หรืองานบริการอื่นๆ และผู้ประกอบอาชีพด้านการท่องเที่ยวและการบริการ (การโรงแรม) ที่ต้องการยกระดับวิชาชีพในอุตสาหกรรมท่องเที่ยว
1. ผู้ต้องการได้รับประกาศนียบัตรวิชาชีพด้านการท่องเที่ยวและการบริการ เพื่อนำไปต่อยอดในสายวิชาอาชีพ
2.ผู้นำชุมชน หรือหน่วยงานภาครัฐที่เริ่มทำงานที่มีความเกี่ยวข้องกับการพัฒนาการท่องเที่ยว
3.ผู้สนใจทำธุรกิจในอุตสาหกรรมท่องเที่ยวและขาดประสบการณ์ในการทำงานด้านการท่องเที่ยวและการบริการ
It’s suitable for students who interested in tourism and hospitality industry, or service oriented businesses, and encourage to the professional career who work in tourism and hospitality industry to upgrade their career as following details:
1. Students who would like to receive tourism and hospitality certificate for their career path.
2.Government agencies who are willing to learn and work in tourism development.
3.Students who are interested in tourism and hospitality businesses, and lack of experiences working in these industry.